Vanliga frågor
Här hittar du svar på frågor som ofta kommer in till oss.
Varför stämmer inte mitt lönebesked i Visma Window?
När du tittar på ditt lönebesked i Visma Window är det alltid preliminärt fram till några dagar innan lön. Det beror på att allt underlag måste komma in från verksamheten, därför kan det se ut som att din lön inte stämmer.
Hur mycket får jag i lön den här månaden?
På ditt anställningsavtal ser du vilken lön du har, timlön eller månadslön. Om du har timlön får du även semesterersättning, den får du i stället för semesterdagar. Semesterersättningen är % på timlönen och varierar beroende på ålder och avtal.
Om du jobbar på kvällar och helger kan du också ha det som kallas OB-tillägg. Det ger mer betalt för de timmarna.
Du som har månadslön får betalt för innevarande månad.
Till exempel: Vi skickar dina löneuppgifter till banken omkring den 20 april. Lönen avser 1-30 april, du får del av den i förskott. Om du har några avvikelser justeras det på nästa månads lön (maj).
Behöver jag spara papperskvitton?
Dina kvitton ska skannas eller fotas och bifogas när du registrerar en reseräkning eller eget utlägg. Papperskvitton ska inte skickas till lön.
Hur får jag min lön?
Du måste registrera det konto du vill ha din lön utbetald till.
Hur ser jag mitt lönebesked i mobilen?
Logga in i Visma Window-portalen. På startsidan för mobil finns två val. Välj "Resor/Utlägg" för att komma vidare till ditt lönebesked.